امروزه فرایند انتخاب و خرید پارکت لمینت تبدیل به یک چالش شده است، خصوصا برای کسانی که بودجه محدودی برای این کار در نظر دارند. تنوع بالای محصول، تعداد بی شمار فروشگاه، برندهای مختلف وارداتی و تنوع قیمت از مواردی است که باعث می شود روند انتخاب و خرید پارکت لمینت کمی سخت پیش برود. اما نگران نباشید در این مطلب سعی داریم تا 7 نکته مهم پیش از خرید پارکت لمینت را بگویم.

مزایای خرید پارکت لمینت

همه ما می دانیم خرید پارکت لمینت خوش قیمت به جای پارکت چوبی و کفپوش، برد بزرگی است. به همین دلیل سعی داریم تا قبل از گفتن 7 راز مهم پیش از خرید پارکت لمینت، شما را با مزایای پارکت لمینت آشنا کنیم.

_ پارکت لمینت ها تشابه ظاهری زیادی به پارکت های چوبی و طبیعی دارند که همین موضوع باعث تداعی ظاهر چوب در محیط می شود و باعث افزایش حس آرامش در محیط می شود.
_ قیمت پارکت لمینت در برابر کیفیت بالا، اقتصادی و مقرون به صرفه است و قابلیت خرید آن برای تمام اقشار جامعه وجود دارد.

_ تنوع بالای طرح و رنگ باعث شده است تا همه نوع چیدمانی در فضا قابل اجرا باشد.
_ برخلاف کفپوش ها، در صورت خرابی پارکت لمینت فقط کافی است تایل آسیب دیده تعویض شود.

_ پارکت لمینت خیلی راحت تر از دیگر کفپوش ها تمیز می شود و چندان هم شوینده خاصی برای تمیز کردن نیاز ندارد.
_ پس از خرید پارکت لمینت مطمئن باشید که براحتی می توانید آن را نصب و اجرا کنید.
 

راهنمای پیش از خرید پارکت لمینت

آنچه در بالا اشاره شد مزیت های است که باعث شهرت و محبوبیت این کفپوش شده است. در حال حاضر تعداد افرادی که خرید پارکت لمینت را به دیگر کفپوش ها ترجیح می دهند، بیشتر است. اما فراموش نکنید مزایایی که گفتیم دلیل بر این نمی شود که انتخابی اشتباه یا محصول بی کیفیت داشته باشید.

 


کیفیت پارکت لمینت

همه ما می دانیم کیفیت مهمترین نکته خرید هر کالا و محصولی است. اگر محصول شما کیفیت خوبی نداشته باشد پس خیلی سریع غیر قابل استفاده و از رده خارج می شود. البته ممکن است در طول استفاده نیاز به تعمیر و تعویض قطعات داشته باشد. به همین دلیل کیفیت بند اولی است که هنگام خرید پارکت لمینت باید به آن توجه کنیم. کیفیت پارکت لمینت در برگیرنده نکات زیر است.
 

نوع مغز لمینت

مغز پارکت لمینت در واقع بخش اصلی و تعیین‌کننده کیفیت آن است. بهترین نوع مغزی برای پارکت لمینت، HDF (فشرده‌تر و مقاوم‌تر) است، چون دوام بالاتری دارد. اگر به شما مغزی از MDF پیشنهاد شد، بهتر است نخرید چون دوام کمتری دارد و زودتر خراب می‌شود.
 

میزان مقاومت سایشی

مقاومت سایشی یا همون AC Rating مشخص می‌کند پارکت چقدر در برابر خط و خش، رفت و آمد، و رطوبت مقاوم است. هرچه AC بالاتر باشد، پارکت لمینت مقاومت بیشتری دارد. AC5 بیشترین و AC1 کمترین نشان مقاومت رو دارند.
 

ضخامت لایه لمینت

ضخامت لمینت بین 8 تا 12 میلی‌متر متغیر است. ضخامت بیشتر یعنی دوام و کیفیت بالاتر. اگه جایی که می‌خوای پارکت نصب کنید پرتردد باشد یا زمینش خیلی صاف نباشد، بهتر است از لمینت‌های ضخیم‌تر، مثلاً 10 یا 12 میلی‌متری استفاده کنید.

کلیک پارکت


 

 
پارکت‌ لمینت ها با سیستم کلیک نصب می‌شوند و این یعنی نیازی به چسب ندارند. هرچقدر این کلیک‌ها بهتر و محکم‌تر باشند، نصب راحت‌تر و بادوام‌تری خواهید داشت. پس کیفیت کلیک‌ها رو موقع خرید چک کنید تا پارکت درست و حسابی قفل شود.
 

اصالت محصول

همیشه به اصالت پارکت دقت کنید. بعضی فروشنده‌ها مارک‌های بی‌کیفیت رو به اسم خارجی می‌فروشند، و این باعث می‌شود زود خراب شوند. پس اگه دنبال برند ایرانی یا خارجی هستید، مطمئن شوید که اصل باشد.
 

قیمت پارکت لمینت

قیمت پارکت لمینت متفاوت است، اما این‌طور نیست که هرچی گرون‌تر باشد، بهتر است. مهم این است که بین قیمت و کیفیت تعادل برقرار کنید. گاهی یه پارکت لمینت ارزان‌تر می‌تواند کیفیت خوبی داشته باشد. پس به صرف قیمت خرید نکنید.
 

گارانتی

گارانتی یعنی اطمینان! وقتی پارکتی گارانتی دارد، یعنی سازنده از کیفیتش مطمئن است. اگه مشکلی پیش بیاید، می‌توانید از خدمات پس از فروش استفاده کنید. فراموش نکنیدپارکت‌های دست دوم معمولاً گارانتی ندارند.
 

عایق صدا

تصور کنید همسایه طبقه پایین شما زنی سالخورده و پیر است که توان و تحمل هیچ صدایی را ندارند. حداقل باید 80 تا 90 درصد به عایق صدا بودن پارکت لمینت اهمیت بدهید.
 

عایق حرارت

عایق حرارت بودن پارکت لمینت بستگی به این دارد که در کدام نقطه جغرافیایی قرار است نصب کنید. بی شک پارکت لمینتی که در مناطق سردسیر استفاده می شود در برابر برون رفت حرارتی باید حالت عایق داشته باشد.
 

زیبایی چشمگیر پارکت لمینت

زیبای کفپوش پارکت لمینت کاملا سلیقه ای است. به طور مثال بعضی از پارکت لمینت ها شیاردار هستند و طرفداران خود را دارند. برخی دیگر پارکت لمینت های کلاسیک یا حتی با رنگ های متفاوت و خاص دوست دارند. تمام این عوامل بستگی به این دارد که کفپوش پارکت لمینت را در چه محلی نصب می کنید.

 


بهترین فروشگاه خرید پارکت لمینت؛ ویستا افرند

یکی از مهمترین کارهای که در هنگام خرید پارکت لمینت باید به آن توجه کنید، فروشگاه معتبر عرضه کننده است. بهترین فروشگاه باید تنوع محصولی بالا، محصولاتی اصل و با کیفیت داشته باشد.

برای آشنایی با یکی از فروشگا های معتبر می توانید به ویستا افرند مراجعه کنید. ویستا افرند یک سایت مرجع و کامل برای انواع پارکت لمیت و انواع کفپوش ها است. برای خرید پارکت لمینت می توانید از طریق شماره تماس های زیر 02188427728_02188435876 اقدام کنید. اگر هم دوست دارید می توانید حضوری به ما سر بزنید.